torsdag den 20. marts 2014

Halvvejs









 
Nu er halvdelen af tiden hernede gået og vi blev enige om at det var på tide, at der kom nogle flere billeder af os selv på bloggen (som de egoister vi nu engang er). Læg især mærke til Maritas flotte hår!  Status hernede er at Afrika stadigvæk er for fedt. Hver dag er fuld af velsignelser og oplevelser. Vi har været inde i Addis et par gange i løbet af denne her uge. Det har været sygt godt men jeg må nok erkende, at jeg irriteres lidt mere af alle tilråbene end Marita gør. Der er mange henvendelser i forskellige former på sådan en tur og nogle af dem mere ubehagelige end andre.
Vi var i onsdags inde ved piaza for at kigge på sølv og guld og solbriller ;D Her mødtes vi til frokost med Inge og Charlotte. Da vi skulle hjem, var jeg virkelig træt og varm og min lunte var ikke fantastisk lang. Vi stod og ventede på en minitaxi (=minibus) og da der endelig kom en blev vi virkelige frustrerede over den ringe køkultur. Folk puffede og masede og det resulterede så i at Marita kom sidst ind. Da vi endelig havde fået os sat, mig i det fjerneste hjørne af minibussen, blev Marita bedt om at forlade taxien igen, da der åbenbart var for mange i taxien. Dette er dog ikke et problem vi har oplevet før. Tidligere har det virket som om at taxichafførerne i Addis Ababa har forsøgt at opnå en plads i Guinness World records for at kunne få flest folk fyldt i en minibus. Jeg måtte møve mig igennem havet af etiopere for at komme med Marita ud igen. Vi fandt (heldigvis) hurtigt en ny taxi som kunne tage os med hjem. Vi havde kørt lidt under halvvejs da vi pludselig blev stoppet af en etiopisk trafikbetjent. Vi forstod som de dumme udlændinge vi nu engang er ingenting af hvad der blev sagt. Vi kunne forstå af de højlydte protester, fra vores medpassagerer at situationen ikke var helt god. Pludselig blev døren til taxien åbnet og politimanden steg ind. Taxien kørte herefter ti meter og så blev vi alle smidt ud og fik vores penge tilbage. Det viste sig at vores kære chauffør ikke havde noget kørekort! Vi fandt en tredje taxi og kom sikkert hjem til Mekanissa.
I morgen kaster vi os ud i et nyt og spændende eventyr. Vi ser frem til starten på en uges lækker ferie og der kommer nok til at følge en hel del blogindlæg om den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar